blogların büyüsü ve şirketleşen bloglar

web20_en.gif

web dünyasının bence en güzel mucizelerinden biri de bloglar. blogları neden seviyorum(z) ;

  1. yaşasın amatör ruh : amatör ruh bence aslında profesyonelleşen nerdeyse dört köşesi marketing olan dünyada aradığımız saflığı temsil ediyor.
  2. kaygısız / hesapsız yazılar : blogların belkide en büyük gücü genel olarak çoğu zaman tarafsız veya direkt yazarların kendi bakışaçılarından hayat deneyimlerini aktarmaları. böylece örenğin bir cep telefonu alacaksam telegonun genel özelliklerini web sitesinden inceleyip kullanıcı deneyimlerini telefonu kullanmış olan bir blogger dan okuyup son kararı veriyorum
  3. kontrol edilemez güç : yazıların ve yazaların çok olması belkide en büyük avantajlardan biri milyonlarca veya binlerce ( yapılan bir istatistik yok araştırma şirketleri bir araştırsa hiç te fena olmaz) blog u kontrol etmek imkansız buda blogları tekdüzelikten dışarı itiyor
  4. sınırsız içerik : blogların bu kaar çok olması ve isteyen birinin en fazla 15 dakikada kendi bloguna sahip olup yazmaya başlayabilmesi tabii ki başlı başına bir harika ve yazan insanların çoğunlukta para v.b. talep etmemesi vede farklı yaşam standartları-şartları içinden gelmeleri içerik zenginliği açısından acayip bir okyanus/cennet.
  5. ilk hedefiniz bloglar : araştırmaların gösterdiği üzere hergün insanların bloglarda gezinme süresi hızla artıyor bu da bir çok pazarlama mecrasının gözünü kamaştırıyor çünkü onlar için “nerde çokluk orda bolluk” felesefesi esas olduuğundan bu mecralara ulaşmak gün geçtikçe hayati öneme sahip oluyor.ç

şirketleşen bloglar: aslında benim hiçte haz etmediğim bir gurup bu gurup artık ellbetteki belli bir hit/ziyaretçi/tıklanma oranına sahip olmuş yazar sayıları artıyor ve aslında bence git gide bir portal havasına giriyor. bunlara artık yeni bir isim veya tanım bulsak daha hoş olmazmı…

sonuç olarak blogların bayaa ve gelip geçici bir trend olduğunu düşünenlerin aksine ( web iki ve boglar üstüne yapılmış bir tartışmayı buradaki yazıdan okuyabilirsiniz) ben bunun kalıcı olduğunu ama önündeki en büyük kirlenmenin / engelin fazla profesyonelleşen blogların ve bloggerların samimiyetini kaybetmesi olacağını düşünüyorum.


Yayımlandı

kategorisi

, , ,

yazarı:

Etiketler:

Yorumlar

“blogların büyüsü ve şirketleşen bloglar” için 2 cevap

  1. Fırat avatarı

    Bloglar amatör kalmalılar. Reklam vs gibi yöntemlerle para kazanmak bile blogların ruhuna aykırı ama makul görülebilir. Şirketleşilecekse bile bu farklı bir media üzerinden promote edilmeli ama blog samimi kalmalı.

Bir cevap yazın