bi kuşak lafıdır gitmekte, anladığım kadarıyla özellikle pazarlamacı esnafı için kime neyi nasıl satarımın cevaplarını içinde barındırdığı için muhtemelen daha önem arz eden bir olgu.
gelelim benimle işkilendiği noktaya; bugün işe gelmiş müdürümle genel olarak haftalık hazırladığımız raporun son halinin detaylarını konuşurken zannedersem yine klasik olarak kendisinin bam teline bastım ve bana tam bir y kuşağısın lafını ekleştirmesi bir oldu. sonrasında öğrendiğim kadarıyla şirket genel kurulunda yapılan haftalık icra komitesi toplantısında kuşaklar ile ilgili bir sunum sonrasında (tam adı: nesillere göre çalışan ve müşteri yönetimi) müdürüm sorunsalın aslında kuşaksal olduğunu bir kez daha tescillemiş oldu.
yani anlayacağınız yaptığım hareketler tamamen y kuşağı olmanın dayanılmaz hafifiliği dolayısı ile kişisel algılamamak lazım. nedir bu özellikler diyenlere de aşağıda Yücel Atış’ın ilgili sunumundan copy-paste yaptığım kendisini tanıdığım kadarıyla kızmayacağını tahmin ettiğim ama eğer kızarsa da artık başka bir yerden benzer bir tablo apartarak yapacağımız özellikler listesinin orijinali aşağıdadır:
y kuşağı özellikleri:
Y KUŞAĞI ( 1978 – 1997 ) – 1980 -1990 – 2000
- Olumlu
- Bireysel Rekabetçi
- Odaklanamama & Kafası karışık
- Çok yönlü & Meşgul
- Seçici & Markacı & İmaj Odaklı
- Ödül & Açık takdir & Para
- Dik & İnatçı
- Hızlı & Tepkisel
- Duygusal & Gerçekçi
- Sonuç Odaklı
- Çok hedefli & Hırslı
- Yeni Politik
- Gamsız
- Adalet duygusuAkıl & Mantık
- Hızlı Tüketici
- Global & Teknolojik
- Seks ve aşk ve yalnızlık
- Sosyal Aidiyet
- Hobi – Her şey Olabilir
- Anti depresan
- Redbull / Icetea / Organik
yücel atış kimdir diyenler buraya tıklayabilirler.
Bir cevap yazın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.