y kuşağı olmanın dayanılmaz hafifliği

y genarasyonu
y genarasyonu

bi kuşak lafıdır gitmekte, anladığım kadarıyla özellikle pazarlamacı esnafı için kime neyi nasıl satarımın cevaplarını içinde barındırdığı için muhtemelen daha önem arz eden bir olgu.

gelelim benimle işkilendiği noktaya; bugün işe gelmiş müdürümle genel olarak haftalık hazırladığımız raporun son halinin detaylarını konuşurken zannedersem yine klasik olarak kendisinin bam teline bastım ve bana tam bir y kuşağısın lafını ekleştirmesi bir oldu. sonrasında öğrendiğim kadarıyla şirket genel kurulunda yapılan haftalık icra komitesi toplantısında kuşaklar ile ilgili bir sunum sonrasında (tam adı: nesillere göre çalışan ve müşteri yönetimi) müdürüm sorunsalın aslında kuşaksal olduğunu bir kez daha tescillemiş oldu.

yani anlayacağınız yaptığım hareketler tamamen y kuşağı olmanın dayanılmaz hafifiliği dolayısı ile kişisel algılamamak lazım. nedir bu özellikler diyenlere de aşağıda Yücel Atış’ın ilgili sunumundan copy-paste yaptığım kendisini tanıdığım kadarıyla kızmayacağını tahmin ettiğim ama eğer kızarsa da artık başka bir yerden benzer bir tablo apartarak yapacağımız özellikler listesinin orijinali aşağıdadır:

y kuşağı özellikleri:

Y KUŞAĞI ( 1978 – 1997 ) – 1980 -1990 – 2000

  • Olumlu
  • Bireysel Rekabetçi
  • Odaklanamama & Kafası karışık
  • Çok yönlü & Meşgul
  • Seçici & Markacı & İmaj Odaklı
  • Ödül & Açık takdir & Para
  • Dik & İnatçı
  • Hızlı & Tepkisel
  • Duygusal & Gerçekçi
  • Sonuç Odaklı
  • Çok hedefli & Hırslı
  • Yeni Politik
  • Gamsız
  • Adalet duygusuAkıl & Mantık
  • Hızlı Tüketici
  • Global & Teknolojik
  • Seks ve aşk ve yalnızlık
  • Sosyal Aidiyet
  • Hobi – Her şey Olabilir
  • Anti depresan
  • Redbull / Icetea / Organik

yücel atış kimdir diyenler buraya tıklayabilirler.


Yayımlandı

kategorisi

, , , ,

yazarı:

Yorumlar

Bir cevap yazın